Vară fatală l-am luat în ideea că ar fi un roman polițist sau cel puțin thriller, dar m-am cam înșelat în alegerea mea. Vorbim de fapt despre un roman psihologic, un clasic, apărut undeva în anul 1977. Cartea a fost ecranizată în 1983, în regia lui Jean Becker și a câștigat premiul Palme d’Or. Isabelle Adjani a fost desemnată cea mai bună actriță. Cred că filmul chiar merită văzut, deși are undeva puțin peste două ore. L-aș vedea doar ca să sesizez diferențele dintre el și carte.

Elliane este o femeie frumoasă și foarte dorită dintr-un sătuc din Alpi. Ea sucește mințile bărbaților, se zvonește că mulți au și avut-o, dar ascunde un secret nebănuit. De fapt, ea este în acel loc pentru a se răzbuna. Fata este rezultatul unui viol pe care mama sa l-a suferit cu mulți ani în urmă. Iar ea este convinsă că a dat de urma celor vinovați, trei bărbați extrem de brutali. Unul dintre ei a murit, astfel că fata decide să se răzbune pe familia sa și îl seduce pe unul din fii. Pinpon o ia de soție, observă comportamentul suspect al fetei, însă este alături de ea până la capăt. Oare Elle își va duce planul la bun sfârșit?

Roman psihologic destul de dificil

Mi s-a părut o carte interesantă, însă greoaie. Dat fiind faptul că vorbim de un roman psihologic, lucrul acesta s-a văzut, sunt multe pagini de introspecție, deși Elle e o tipă destul de imprevizibilă. Nu are un comportament foarte conștiincios și pare a avea și unele probleme psihice. De fapt, doar dorința de răzbunare e cea care o ghidează. Vară fatală e disponibilă la Crime Scene Press alături de alte titluri atât clasice, cât și contemporane. Pentru răsturnări de situație și analiză psihologică, clar recomand acest titlu!

Oare tu cum ai reacționa dacă ai ști că ești rezultatul unui lucru brutal? Oare cum ai reacționa dacă i-ai întâlni pe cei vinovați? Ți-ai face din răzbunare un scop sau ți-ai trăi viața? Cred că așa ceva marchează pe oricine. Așa că nu îi găsesc scuze Ellei… Ba pe deoparte chiar o înțeleg. Voi cum ați fi procedat în situația ei?