2017 Reading Challenge

Gabytzarock has read 1 book toward her goal of 110 books.
hide

Comentarii recente

Arhive

Recenzie – Voi aștepta (Raymond Chandler)

Raymond Chandler este pentru mine clar întemeietorul romanului polițist modern. Dar pe lângă aventurile lui Philipe Marlowe, el are și câteva cărți pline cu povestiri. Am mai scris până acum despre ele și v-am mai spus că nu sunt preferatele mele, întrucât optez mai mult pentru romane, dar și ele au rolul lor. Și trebuie să vă spun, dacă nu știați, că detectivul minune Marlowe apare prima dată într-o povestire în anul 1935. Voi aștepta este o culegere de povestiri, nu doar cu Marlowe, ci și cu alte personaje create de Raymond Chandler.

Toate cele 7 povestiri au ca temă șantajul, frauda, tentativa de a păcăli restul lumii și de a scăpa basma curată din partea răufăcătorilor. Ultima povestire, Poveste din Poodle springs, aș fi vrut să aibă toate paginile, pentru că începe destul de interesant – Marlowe se căsătorește cu o femeie foarte bogată, dar el continuă să investigheze și să intre în tot felul de afaceri dubioase. Din păcate, nu sunt disponibile decât 17 pagini, dar ar fi fost interesant de citit cum evoluează mariajul său.

Ucigașul din ploaie este practic prima apariție a detectivului, dar bineînțeles, nu se ridică la înălțimea romanelor ulterioare. Totuși, preferata mea este Femeia din lac, o povestire destul de similară cu romanul Doamna din lac. Similaritățile dintre cele două acțiuni mă fac să cred că povestirea stă la baza romanului, cu doar ceva nume și detalii schimbate. În rest, firul e cam același.

Ușa de bronz este o povestire destul de deosebită, un pic altfel față de stilul lui Chandler, Aici, povestea polițistă se împletește cu SF-ul și are o alură horror. Nu mă așteptam ca acest scriitor să introducă un element fantastic în opera sa, ușa de bronz care o dată deschisă, nu mai permite revenirea persoanei trecute de dincolo de pragul ei. Astfel, domnul Sutton-Cornish se vede prins într-o întâmplare care inițial i se pare stranie, dar pe care ulterior învață s-o manipuleze în favoarea sa.

Voi aștepta este o culegere complexă, cu povestiri diferite, cu personaje imprevizibile și detalii semnificative. Deși Marlowe nu e prezent în toate, prezența sa rămâne cea mai puternică și cea mai impunătoare. Totodată, el va deveni subiectul romanelor lui Chandler, primind o atenție la care nu s-ar fi așteptat.

2 thoughts on “Recenzie – Voi aștepta (Raymond Chandler)”

Theme Smartpress by Level9themes.