Pagini de zi si noapte Un blog ”cu de toate”

Pentru colaborări și alte informații

lenjerii de pat

2017 Reading Challenge

Gabytzarock has read 1 book toward her goal of 110 books.
hide

Comentarii recente

Arhive

Tu știi de ce ulei are nevoie mașina ta?

Știu că v-am înnebunit vorbind despre mașini, dar dacă mă cunoașteți deja, știți bine că jucăria mea pe 4 roți e viața mea. Nu pot să mă despart de ea în nicio împrejurare, mai ales la drum lung și mai ales în condiții meteo nefavorabile. Mi se pare normal să profit pentru a ajunge mai repede din punctul A în B dacă mă grăbesc. Nu sunt genul care merge pe jos pentru a nu consuma benzina sau a nu uza motorul. Am avut anumite tendințe de acest gen la început, nu voiam să devin dependentă, dar acum știu să fac diferența între plimbare și nevoie. Totuși, dacă o și rulez, e normal să am și grijă de ea, nu? Și cum zilele astea a fost nevoie să îi schimb uleiul, prima întrebare a mecanicului a fost dacă știu ce ulei a avut. M-a cam închis aici… Așa că m-am documentat.

Uleiul de motor este, de fapt, cel lichid care lubrifiază părțile interne ale mașinii, respectiv motorul. Fără el, angrenajele ar trage metal pe metal, făcând pagube mari. Dacă mașina pierde ulei sau consumă prea mult, iar nu e ok. Dar cum alegem, de fapt, uleiul pentru mașină? Marca este primul lucru care-mi vine în minte. Nu lua un ulei ieftin, de calitate slabă. Investește în ceva bun, renumit, gen Castrol sau MG. Nu te zgârci, o faci pe răspunderea ta! Cumpără ulei motor de pe autohut.ro și sigur vei face o alegere bună!

În al doilea rând, sigur ați văzut și voi o înșiruire de numere trecut pe recipient. Ce înseamnă acelea? De exemplu, vâscozitatea sau indicele SAE este cel mai important indicator. Prefixul arată temperatura minimă la care poate funcționa acel ulei, iar sufixul cea maximă. Dacă uleiul are specificația 15W40, litera W reprezintă indicele de vâscozitate pe timpul iernii sau indicele de pornire al motorului la rece.

Uleiul de motor este de trei tipuri – mineral, sintetic și semi-sintetic, în funcție de componență. De asemenea, în funcție de vâscozitate, se clasifică în single grade și multi-grade. Majoritatea folosim multi-grade, pentru că rulează pe parcursul tuturor anotimpurilor. Uleiul pentru motoarele diesel trebuie să reziste la temperaturi mult mai mari decât la benzină, așa că grijă mare!

E bine să schimbăm acest ulei cam la un an sau 10 000 km, dar dacă motorul e uzat și are mai mulți kilometrii, ideal ar fi și mai devreme. Eu, de exemplu, îl schimb cam la 7-8000. Voi cum vă întrețineți mașina? Știați cum se alege uleiul?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

© 2017 Pagini de zi si noapte All Rights Reserved   

Theme Smartpress by Level9themes.