Neața bună, oameni dragi! Azi vorbim despre ultima parte a vacanței la bulgari, și anume ziua a 3a, când ne-am întors. O să vă zic câte ceva și despre drumul prin România, ca să vă faceți o idee, și niște recomandări. Miercuri ne-am trezit dis-de-dimineață și am plecat din Nisipurile de Aur. Ne-am oprit direct la Balcic, vremea nu părea a fi grozavă, dar pe parcurs s-a încălzit și a devenit sufocantă. Ce-i drept, am avut noroc de vreme faină, doar luni după-amiază a plouat foarte puțin. La Balcic am oprit strict pentru Castelul Reginei Maria, citisem deja că peisajul e minunat, iar locul la fel. După un drum un pic accidentat (Waze-ul ne-a băgat prin niște hârtoape de nedescris, drumuri numai de el știute…), am reușit să ajungem la destinație.

Am omis să vă spun chestia cu parcările, aveți mare grijă unde lăsați mașina, mai bine plătiți parcare decât s-o lăsați aiurea, se ridică!!! Și plătiți ceva ca să v-o recuperați! Noi la Nisipuri am tot plătit de vreo 3 ori parcarea, e 5 leva sau 15 lei românești pe zi. Aici, la Balcic, am avut noroc să dăm peste o parcare fără plată. Priveliștea e frumoasă foc, nu e plajă amenajată, dar am văzut mulți oameni care făceau plajă.

La Castel vei plăti practic 2 intrări – cea pentru castel și cea pentru Grădina botanică. 30 leva ambele, pentru 2 adulți. Merită din plin! E cel mai fain loc din câte am văzut în Bulgaria! Atât grădina, vilele din împrejurime, cât și castelul, sunt de-a dreptul impunătoare! Cazanul care încălzea apa se afla la parter, energia electrică provenea de la cascada și moara din curte… practic ei nu depindeau de restul populației. Mi s-a părut o chestie super! Iar priveliștea… acum înțeleg de ce regina Maria a făcut acest loc și de ce a vrut să fie înmormântată acolo! PS: Cactușii sunt tare mulți și tare neobișnuiți!

Un loc frumos, la 50 km de vamă, îl recomand! Rezervați-vă câteva ore bune pentru a putea explora tot domeniul! Pe drumul de întoarcere am fost opriți și de poliția de frontieră, care a făcut o verificare de rutină a actelor, am intrat și-n țară la fel de ușor pe cât am ieșit, nu ne-a controlat nimeni decât actele. Drumul spre Constanța a fost super de data asta, deci dacă plecați de la mare, făceți-o în timpul săptămânii, e lejer și ajungeți repede! Pe la Olimp este și restaurantul Lacul Racilor, unde au raci și fructe de mare excelente! Noi am fost anul trecut, am revenit și anul ăsta!

dav

Am vizitat și stadionul echipei Viitorul, dacă tot eram prin zonă. Aș vrea să ajung și la un meci de-al lor!

Am fost și la Delfinariu în Constanța, dacă la Varna nu s-a putut. Biletul costă 40 lei pentru adulți și puteți vizita atât microrezervația, cât și expoziția de păsări exotice. Am văzut prima dată în viața mea o zebră!

Ne-am întors pe drumul de Tulcea, a fost destul de liber și de ok, îmi plac serpentinele din zona aia. Am surprins și apusul, a fost chiar ok. Bineînțeles, când am ajuns la bac la Smârdan, doar ce plecase, am mai așteptat jumătate de oră, și au apărut nelipsiții țânțari. Dar totul e bine când se termină cu bine!

Una peste alta, nu a fost atât de rău, mai grav a fost șocul din prima zi, cred :))  Oricum, vacanța în Bulgaria o recomand doar celor liniștiți, care nu sunt mari amatori de locuri și de senzații noi / tari. Da, au peisaje frumoase, au ce vreți voi, dar nouă ne place aglomerația și gălăgia, așa cum e la noi. Mă bucur că am văzut Balcicul și aș vrea să văd și Nessebar (am auzit că e tare frumos), dar asta în altă perioadă, și clar fără cazare pe acolo și alte nebunii. Plecat de la noi și întors.
PS: Menționez că asta e strict părerea mea referitoare doar la zona pe care am vizitat-o, nu la toată țara. Suntem un gen mai aparte, vrem să fie muzică la mare, să fie plaja plină, să ne simțim înconjurați de oameni. Treaba asta cu all inclusive mi s-a părut că golește plajele cam repede…

26 Replies to “Vacanță în Bulgaria – partea a 3a

1. Mă bucur că ați pus pe listă și un loc care chiar merita vizitat! Că v-a plăcut nu mă mir, grădina e superb amenajată. Eu aș vrea s-o văd și primăvara, când sunt muuulte lalele…

Stațiunile lor amenajate nu m-au dat nici pe mine pe spate, cu singura diferență față de voi că ale noastre cu atât mai puțin. :)) Mizeria e ceea ce mă deranjează cel mai mult la noi, dar și serviciile proaste. Plajele neamenajate, atât de la ei, cât și de la noi, mi se par mult mai interesante, în Bulgaria fiind peisajul mai interesant însă.

Cred că în general Bulgaria merită, la fel ca Ro, mai mult pentru vizite (orășele ca Nessebar sau Veliko Târnovo, cascade, peșteri etc) decât pentru concediu tipic la mare, asta am încercat mereu să transmit pe blog, dar țin să îți zic și ție că mi s-a părut că m-am făcut prost înțeleasă la primele comentarii. Nu te contraziceam decât în privința exprimării, a generalizării, care putea induce în eroare. Iar all inclusive mi se pare și mie cea mai plictisitoare chestie…

1. intr-adevar, la noi e multa mizerie. la ei e mult mai ok din punctul asta de vedere. noi nici n-am avut timp in 3 zile sa vedem mare lucru… oricum am fost mai mult in masina, si e cam aiurea cand esti singurul sofer. dar, una peste alta, ma bucur ca am ajuns in cateva locuri dragute! acum stiu sa ma feresc de statiuni, e clar ca nu se potrivesc cu ce cautam noi, poate ne mai riscam o data la nessebar 😀

2. Sunt locuri frumoase de vizitat dar si mie ori unde ma duc parca tot locurile din tare noastra mi se par mai faine.

3. In Bulgaria nu fusei pana acum, dar cu plecatul de la mare te contrazic nitel ca varu-miu a plecat joi de dimineata si tot a prins o aglomeratie de a facut 45 de minute de la Eforie Sud pana la Eforie Nord 🙁

1. joi dimineata… da. pentru ca lumea incepe sa plece la mare in perioada aia. noi ne-am intors miercuri dupa 3. era liber liber!

4. Am sa trec si eu pe la acel restaurant sa mananc raci. Pana acum n-am mancat la nici un restaurant raci. O experienta tare frumoasa ai avut in vacanta exceptand micileneplaceri