Atunci când vorbim de cărți, recunosc, beletristica e cea care-mi face sufletul să vibreze. Cu non-ficțiunea mă înțeleg mai greu, dar asta nu înseamnă că o resping din prima. În echipa lui Stalin. Anii periculoși din politica sovietică de Sheila Fitzpatrick este un reportaj istoric admirabil. Dar da, vă avertizez din start că este o carte greuță, plină de informații istorice, uneori greu de digerat de toată lumea. Scriitoarea australiană a făcut cercetări atât din documentele sovietice, dar a fost și în Uniunea Sovietică în timpul Războiului Rece. Iar tehnica e admirabilă, pasionații genului vor fi cu adevărat încântați!

Stalin a fost unul din cei mai longevivi șefi de stat ai Uniunii Sovietice, marea putere comunistă din perioada de după al doilea război mondial. În cei 25 de ani a avut o echipă bine sudată, care a rămas alături de el în cea mai mare parte a timpului. Cu mulți dintre ei păstra o relație și în afara politicii, deși clar nu se poate vorbi de prietenie. Cu un singur ordin, Stalin îi putea ucide pe toți, fără păreri de rău. Astfel, cum au rămas acești oameni în jurul său atât de mult timp? Din frică sau din respect.

Autoarea vorbește și despre proiecte întreprinse de Stalin, proiecte la care a avut sprijinul echipei sale, celor din Birou Politic. Această carte este clar pentru pasionații de istorie, pentru cei ce vor să știe mai multe, pentru cei ce au un fix pentru perioada comunistă. Ca lider, Stalin mi se pare unul din cei mai tiranici oameni. Dar da, echipa l-a ajutat, țara l-a iubit… a știut să se impună.

În echipa lui Stalin e o carte destul de minuțioasă, se vede clar că nu e o carte de ficțiune, pur și simplu. Sunt date istorice, fapte, locuri, totul poate fi probat prin documente. Așa că nu recomand dacă nu aveți timp la dispoziție, pentru a rumega exact informațiile ce vă sunt oferite. O găsiți la editura Meteor Press, alături de alte noutăți extrem de interesante.

În echipa lui Stalin e o lectură foarte bine documentată și merită să o achiziționăm! Aș vrea să știu dacă avem printre noi pasionați de istorie, cărora cartea le-ar fi pe plac!

3 Replies to “Recenzie – În echipa lui Stalin

1. Pare interesantă, ca gen m-ar atrage, dacă mi-ar fi pe plac sau nu depinde și de cum rezonez cu scriitura. O s-o am în vedere. M-ai făcut curioasă și cu cealaltă de la recenzii – Reîntoarcerea în Reich. Deocamdată am însă un teanc mare și eu de cărți necitite sau începute. 😀