Ziua bună tuturor! Cine nu își amintește poveștile copilăriei, fie că erau ale lui Petre Ispirescu, cele 1001 de nopți sau ale celebrilor Frați Grimm? Adoram poveștile și am învățat să citesc devreme tocmai ca să descopăr singură paginile cărților care mă fascinau. Nu că ai mei nu mi-ar fi citit, dar era mai ușor să nu îi aștept pe ei, mai ales că mereu am fost un copil ușor introvertit, pe care nu îl deranja statul în casă. La evenimentul Bloggerițe la Castel am avut plăcerea de a primi o carte de la Libris, pe care am văzut-o abia acasă, fiind împachetată foarte bine și diferită la fiecare dintre noi. Am fost extrem de curioasă, dar prezentarea mi-a depășit așteptările și mi-a dat o stare de nostalgie când am desfăcut pachetul. Pe contul de Instagram puteți vedea ”revelarea” cărții.

Țin și acum minte că verișoara mea avea o carte cu Frații Grimm pe care o citeam și o reciteam de fiecare dată când veneam la ea. Astfel am aflat cine au fost Hansel și Gretel, Rapunzel, Albă ca Zapada și cei șapte pitici, Scufița Roșie sau Cenușăreasa. Sunt poveștile copilăriei, după care s-au făcut multe filme și desene animate, și care ne-au făcut viața mai frumoasă în acei ani. Televizorul nu era extrem de apreciat, eventual adoram doar Tom & Jerry, însă producțiile Disney nu prea erau cunoscute la noi. Așa că ne rămâneau cărțile.

Cele mai frumoase povești… în limba engleză!

Cele mai frumoase povești sunt adunate în volumul acestor clasici – Selected Grimm Fairy Tales. Nu am mai citit o carte în engleză de ceva timp, însă cunoscând poveștile în română, a fost foarte ușor. E adevărat, sunt și expresii arhaice, mai ciudate, însă cunoscând echivalența în română nu e greu deloc. Cartea nu e prea groasă, dar sunt ferm convinsă că vă veți bucura de ea și voi, și cei mici, care știu engleza. Sau poate fi un punct bun de plecare pentru a o învăța.

Copilăria noastră a fost deosebită, era frumos să îți asculți bunicii povestind, să citești chiar tu povești din folclorul românesc sau oriental, să afli despre Ileana Cosânzeana sau Rapunzel. Am avut parte de seri minunate cunoscând atâtea personaje fabuloase, zmei sau vrăjitoare, feți-frumoși și zâne. Sper doar ca generațiile viitoare să fie și ele fascinate de povești. Ai voștri copii cum le percep?

2 Replies to “Recenzie – Selected Grimm Fairy Tales