Neața bună, oameni frumoși! În ultimele zile am citit cam 2500 de pagini, adică toate cele 4 volume ale seriei After a Annei Todd. Da, cred și eu că am înnebunit. Dacă înainte nici nu voiam să văd aceste cărți, din momentul în care am văzut trailerul filmului After, am zis că totuși le-aș da o șansă. Să fie din cauza actorului principal, care e pur și simplu…wow? Mda, posibil! Nu exclud asta! :)) Cert este că cele 4 cărți au fost citite la orice oră, ba chiar am pierdut și nopțile, de pe laptop sau de pe telefon. Am ajuns la partea a 5a, de fapt o carte independentă, Înainte de noi, care spune povestea din perspectiva lui Hardin, personajul masculin. Totuși, o dată ce știu desfășurarea acțiunii, e ca la Darker, spusă din perspectiva lui Christian, deja nu mai are farmec.

Ordinea lor este următoarea: După ce ne-am întâlnit, După ce ne-am certat, După ce ne-am îndrăgostit, După ce am găsit fericirea. Nu am vrut să le fac recenzii separate pentru că ideea e cam aceeași, așa că nu avea rost să bat câmpii în 4 articole diferite. Ideea e relativ simplă, e un clișeu, per ansamblu, dar să mor dacă nu e mișto și nu te transpui și tu în relația asta toxică. Tessa intră în primul an la facultate la WCU. Este o tipă la locul ei, extrem de cuminte și demodată. Are un iubit, pe Noah, la fel de cumințel și el, genul care poartă cămașă cu pulover și mocasini. Este în relația asta de câțiva ani, fără să fi ajuns la alt gen de relații…

Hardin este genul băiatului rău, tatuat, obișnuit să facă doar ce vrea el, fără a da socoteală. Face parte dintr-o familie disfuncțională, unde tatăl, alcoolic, i-a părăsit când era mic. În plus, a fost și martor la violul mamei sale, deci clar, anumite probleme există. Nici Tessa nu a fost ferită de probleme în copilărie, având un tată alcoolic, care a dispărut din viața ei la un moment dat.

Hessa – o poveste de dragoste plină de clișee, de nervi, dar și de emoții pozitive!

Tessa și Hardin, deși atât de diferiți, se întâlnesc și se atrag, ca polii unor magneți, dar reușesc cumva să se certe încontinuu. Relația lor e un du-te-vino, e o relație difuncțională, care se remediază doar prin sex. Da, clipele alea sunt memorabile. Mai ales că Hardin e primul băiat din viața Tessei. Dar ce va zice ea când află că totul a fost parte dintr-un pariu? Oare îl va crede pe Hardin când spune că o iubește cu adevărat?

Mda, povestea din After e un pic clasică – fata bună, băiatul rău, se îndrăgostesc deși sunt atât de diferiți și încearcă să facă lucrurile să meargă. Trec printr-o mulțime de chestii pe parcursul celor 4 volume și în mod cert, povestea vă va captiva. Nu veți fi poate de acord cu Tessa și cu iertarea ei pe care i-o dă lui Hardin prea ușor, veți dezaproba poate relațiile lor intime care sunt atât de wow și bla bla… Că la un moment dat ți se face rău de atâta intuiție și dezinvoltură. Nu-s pudică deloc. Dar jur, când vezi că ei sunt mereu gata și și-o trag pe unde apucă… mnah! Dar sincer, parcă mai e nevoie de câte un story de genul din când în când. Chiar dacă Tessa e o bleagă. Și în locul ei îmi băgam picioarele de mult… nu știu dacă merită atâta umilință cineva.

De ce mă atrage, totuși, povestea asta din seria After?

Poate pentru că și eu mă identific oarecum cu Hardin. Poate și eu căutam o Tessa care să mă salveze. Eu mai repede am fost genul rebel, nu cel care vindecă. Mai repede am rănit și am fost capricioasă. Mai repede am avut eu nevoie de cineva care să ierte și să mă înțeleagă. Dar poveștile din realitate nu-s deloc precum în cărți.

Și nu are cum să nu îți placă o poveste așa complicată. Noi, prin natura noastră, suntem complicați. Ca și fete, suntem atrase de băiatul ăla rău. Ca și băieți, toți vor căuta o sfântă care să li se supună. E un tipar. Poveștile astea toxice au mai multe șanse de reușită decât cele clasice, care sunt prea roz.

Hardin – bad boy de neratat

Hardin e genul ăla de tip care nu se dezvăluie niciun pic și e prieten cu miserupismul. Da, lui nu îi pasă de absolut nimic, el nu se îndrăgostește, nu iese la întâlniri, nu se poartă frumos. Dar atunci când apare cea care trebuie… să vezi ce se schimbă! Nu știu, mie mi-a rămas gândul la tipul care va juca în film și zic că se potrivește rolului. Sau cel puțin aș fi vrut să văd piercingurile și la el 😀 Că tatuaje am văzut că sunt. Dar și cerceii sunt atractivi. Zise cea care le-a pierdut șirul.

Am mai văzut tipi ca Hardin. Cel puțin la modul eu sunt prea bun pentru cutare și cutare, eu nu mă las păcălit și bla bla. Și când au dat de EA… s-au dus cu totul. Au fost fix sub papuc și au schimbat lucrurile pe care nu m-aș fi gândit niciodată. Dar chestia asta, dincolo de panta ipocriziei, e drăguță.

Tessa – bună de bătut

Hmmm…tipa asta merită bătaie din plin. Serios acum! Și eu am îndurat destul de multe la viața mea și am rămas în relații aiurea degeaba. Dar să fii umilită în halul ăsta… nu e ok. Oricât de mișto ar fi Hardin. Mi se pare că degradează oarecum imaginea femeii. Abia în al 4lea volum își revine și începe să fie iar o ființă independentă. De fapt, abia acum se transformă. Pentru că până atunci nu fusese decât o tipă dependentă de toți, care aștepta parcă să îi organizeze cineva viața.

Nu îmi pare rău că mi-am rupt atâtea ore să citesc toate volumele din After. Și sincer, am mai citit pe Goodreads păreri nașpa și la volumele intermediare. Și nu pricep de ce continuă să citească dacă li s-a părut nașpa din prima. Eu zic că avem nevoie de povești de genul. Poate ca să ne dăm speranțe, poate ca să ne spunem că va fi bine. Sau pur și simplu să vedem că noi suntem într-o relație frumoasă și am găsit persoana care trebuie. Seria After e pentru toată lumea și chiar cred că e o lectură bună de relaxare!

32 Replies to “Recenzie – seria After (Anna Todd)

1. Si eu am citit repede seria After, este amuzantă și distractiva, însă cu siguranță nu este cea mai buna serie. După mine actorul pentru Hardin este absolut perfect, dar și Molly este aleasa bine. Tin sa precizez ca am fost tare indispusa in Zilele in care citeam cartile 😂😂😂😂 a treia mi-a albit părul rau 😂😂

2. nu ii zic nu, dar parca nici nu simt ca ar fi ce caut eu. poate, ca si tine, m-as regasi putin in personajul tau masculin, dar mie imi plac cartile ceva mai antrenante, iar aici cred ca e poveste lalaita si, daca se mi si termina ca orice basm, mi-e sa nu imi para rau de timpul pierdut.

1. daca ti-a placut calendar girl, eu zic ca asta e oleaca mai soft si mai plauzibila :)) da, pai nu avea rost sa ma lalai in 4 articole cu acelasi lucru…zic si eu!

3. Si eu imi doresc sa citesc seria, dar m am ferit de ea fiind foartee voluminoasa, dar recenzia ta si tot ce am mai auzit despre ea ma face sa o cumpar si sa o citesc.Felicitari!