Ziua bună tuturor! Afară e o vreme de toamnă târzie, abia ne-am mișcat cât să ne facem plimbarea de dimineață. Oricum mi=am propus ca acest weekend să fie dedicat cititului, așa că îmi respect dorințele inițiale. Dar pentru că am tot citit și nu am mai scris, am zis că e cazul să recuperez. Nu de alta, dar simt că vă privez de câteva recomandări de cărți numai bune pentru perioada asta. Și când citești cel mai mult dacă nu toamna și iarna? Personal, mie așa mi se întâmplă. Nu de alta, dar nu mai am același chef de stat afară, e frig, se înnoptează devreme și altceva nu prea ai de făcut. Vă spun în cele ce urmează câteva vorbe despre Budapest Noir, primul roman scris de un autor maghiar pe care l-am citit vreodată.

O tânără evreică este ucisă la Budapesta, într-un cartier mărginaș. Reporterul Zsigmond Gordon face din această anchetă o misiune personală. Crima este neobișnuită. Fata provine dointr-o familie bună de evrei, însă se pare că lucra pe străzi, ca și prostituată. Cum s-a ajuns oare aici?

Nu știam mare lucru despre Ungaria și poate ăsta ar fi reproșul meu către autor, că nu a dezvoltat mai mult descrierea locurilor. Însă pot să înțeleg, e un roman de suspans și crimă, nu de prezentare a țării. În plus, evenimentele se desfășoară în 1936, deci cu totul alte vremuri și altă organizare. Pe lângă crima care este subiectul principal, totul se leagă și de politică. Autorul a ținut oarecum să întrepătrundă subiectele și să ne deruteze. Însă romanul în sine nu e rău deloc, ba din contră. L-am citit cu plăcare și mi-ar plăcea să mai văd și o continuare. Budapest Noir este considerat primul roman maghiar noir autentic.

Îl găsiți și voi pe site-ul Crime Scene Press. Pe lângă el, multe alte titluri. Deja am un wishlist serios! Mai am nevoie doar de două vieți să pot citi tot ce mi-am propus. Oare nu inventează nimeni un job la care să citești toată ziua? Cred că aș fi prima candidată! Voi ce ziceți, nu v-ar plăcea așa ceva?