Da, sunt fan literatura universală! Nu mă omor după autorii români, excepție făcând doar cei publicați la Herg Benet, care reprezintă noul val, noua generație, care dă un suflu fresh literaturii noastre. În rest, aleg oricând autorii străini. Chiar dacă valul autorilor nordici a cam trecut (asta fiindcă ei nu au fost traduși în totalitate la noi), a urmat Stephen King, Raymond Chandler, și în general cam orice roman polițist. De data asta vă vorbesc despre ”Cu revolveru-n pernă”, o cărțulie mică, ușor de citit.

IMG_20160629_085448

Când am văzut coperta, primul meu gând a fost că seamănă cu cărțile lui Danielle Steel. Pagini închise la culoare, din pastă de celuloză nealbită (vorbește specialista din mine, never mind!), coperți lucioase, cartea nu seamănă deloc cu una din zilele noastre. Iar povestea e destul de simpluță, deși nu se abate de la genul polițist și are ceva mister în ea, deși nu suficient pentru gustul meu.

Paco este un tip cu un trecut dubios. Într-o zi, la ușa sa apare Nadia, fata unei vechi partenere care a murit. Fata are nevoie de protecție, întrucât a văzut ceva ce nu trebuia, iar acum este în pericol. Un pic de clișeu, nu? Poate, dar îți captează atenția. Cei doi pornesc într-o cursă contra cronometru, într-o fugă continuă, din care Paco își dă seama că nu mai are cum să se retragă, deoarece și el, mai mult ca sigur, a intrat în vizorul celor care o vor pe Nadia. Subiectul e ușor de înțeles, iar între cei doi se dezvoltă și o anume atracție inevitabilă, în ciuda diferenței de vârstă.

Totul este expus în 128 de pagini, care aș fi preferat să fie mai multe. Aș fi vrut o intrigă mai amplă, o acțiune mai spectaculoasă. Am prevăzut oarecum finalul, era inevitabil, tocmai de aceea cred că îi lipsește surpriza. Dacă lucrurile ar fi luat o altă întorsătură, și parcursul era mai interesant. Așa, e doar o cărțulie de buzunar, dar care merită citită dacă aveți 1-2 ore libere. Despre Strobe S. Steel nu am mai auzit până acum, dar aș fi curioasă să mai citesc și altceva, poate îmi schimb prima părere. Voi ați citit această carte? Ce lecturi mai aveți în plan?

6 Replies to “Recenzie – Cu revolveru-n pernă (Strobe S. Steel)

1. Nu stiam de acest autor, nici de aceasta carte dar e bine de aflat :))
    Si eu citesc mai mult literatura universala. N.am mai citit de foarte multa vreme o carte scrisa de autor roman dar as vrea sa remediez cumva situatia asta 🙂