Ultima carte de la Crime Scene Press din tura asta vine tot de la Ragnar Jonasson, însă nu face parte din vreo serie. Este vorba despre Fata care a murit, o carte de sine stătătoare, care dă fiori oricui o citește. M-am îndrăgostit de cartea asta și cred că merită toată aprecierea, dat fiind faptul că ilustrează foarte bine și îmbină genurile mistery și horror. Da, cred că este un roman cu nuanțe polițiste, ce se împletește minunat cu poveștile de groază. Am rămas plăcut impresionată de ea, chiar dacă nu e prima carte pe care o citesc a acestui autor. Însă, în mod cert, e printre cele mai bune.

Una se descurcă din ce în ce mai greu în apartamentul ei din Reykjavík. A trecut cu greu peste sinuciderea tatălui ei și se teme ca depresia să nu o învingă și pe ea. Prietena ei Sara găsește un anunț de angajare pentru postul de profesoară. Treaba e că acesta este extrem de departe, în Skálar, unde trăiesc doar 10 oameni. Cum să trăiești într-un asemenea loc izolat și cum să fii profesoară pentru 2 copii?

Lucrurile devin din ce în ce mai ciudate atunci când Una ajunge în sătucul uitat de lume și observă că localnicii nu o vor prin preajmă. Toți par a fi o mare familie, toți știu unii de alții și se protejează, astfel că ea este considerată o intrusă. În momentul în care una din fetițe moare subit, Una realizează că e ceva în neregulă în Skálar, iar oamenii încearcă să ascundă acest lucru pe cât posibil.Să mai menționez și faptul că în casa unde stă a murit o fetiță cu mulți ani în urmă? Oare Una o ia razna sau fantomele chiar există?

Fata care a murit e o poveste foarte faină, deși poate un pic deprimantă. Deznodământul e ușor neașteptat, dar răspunde la multe din întrebări. Ce poate avea un loc pentru a te lega de el? Oare chiar există acea ”chemare” a locului? Oare te poate ține ceva în loc? E foarte ciudată alegerea oamenilor de a locui în astfel de zone izolate, însă pe de altă parte, comunitatea devine mult mai legată așa.