Dacă tot am început cu cărți polițiste, zic să continuăm în același mod. Mai am două cărți de la Crime Scene Press, ultimele apariții ale lui Ragnar Jonasson. Chiar dacă am zis că autorii nordici nu mai sunt, în mod neapărat, favoriții mei, niciodată nu voi lăsa din mână o carte scrisă de ei. Mai ales cărțile islandeze, care sunt un amestec de roman polițist cu horror. Atmosfera apăsătoare din satele izolate din Islanda, unde sunt doar câțiva oameni, te înfricoșează. Întuneric este primul roman din seria Hulda. Am mai citit și seria Dark Iceland a aceluiași autor, așa că mă așteptam la ceva destul de dark.

Inspectorul Hulda Hermannsdóttir de la Poliția din Reykjavík este aproape de pensionare, însă se gândește că ar mai putea rămâne ceva timp pentru a mai profesa. În momentul în care este obligată să elibereze biroul, obține câteva zile de răgaz și permisiunea de a alege un caz nerezolvat pentru a-l mai studia. Întâmplarea face ca ea să aleagă moarte unei imigrante, considerată sinucidere. Săpând în profunzime, Hulda descoperă că cel care s-a ocupat de acest caz a făcut o treabă de mântuială. Astfel, ea leagă moartea suspectă de o o altă dispariție. Totuși, colegii din poliție par că ar vrea să îi pună bețe în roate, astfel că începe să se întrebe ce anume e pe cale să descopere.

Hulda – inspectorul ce nu lasă anchetele nerezolvate

Întuneric este o carte ce se încadrează perfect în genul Nordic Noir, creat de acești autori nordici. E mai mult decât un roman polițist, e o carte ce împletește crimele și anchetele cu atmosfera apăsătoare din acea zonă. Iar Hulda e genul de femeie căsătorită cu munca, ce nu are o viață personală. Cel puțin, așa o văd eu. Orice încercare de relație este încetinită din cauza problemelor ei profesionale. Iar când vine vorba să se bucure de pensie, îi e greu să o facă, pentru că nu știe cum.

Finalul e cel puțin ciudat, m-a cam lăsat în aer. Abia aștept să citesc și partea a doua a acestei serii, când va apărea. Întuneric e o carte minunată pentru o seară rece de iarnă.

4 Replies to “Recenzie – Întuneric (Ragnar Jonasson)