Da, am multe cărți pe bară, le citesc, le abandonez, se strâng teancuri, și când ajung la vreo 10 bucăți, îmi sar în ochi și îmi aduc aminte că trebuie să vă povestesc despre ele. da, știu, probabil că așa o să tot fac și anul ăsta, deși mi-aș dori să mă mobilizez mai mult și să nu mai las atâtea de scris de pe o zi pe alta. Că de citit sigur nu le las! Daaaar… încă mai recuperez din cărțile de anul trecut, ca să încep să vă povestesc și de cele de anul acesta. Reîntoarcerea în Reich este una din ultimele apariții de la Editura Meteor Press, o carte ce va fi extrem de apreciată de cei interesați de al Doilea Război Mondial. Fiind o carte inspirată din fapte reale, vă spun sigur că vă va impresiona. Totuși, nu este vorba de torturi, ci de povestea unui învingător.

Fred Mayer, evreu german, este nevoit să plece în America cu familia sa pentru a scăpa de oroarea nazistă. Tânărul se ambiționează și se revoltă practic împotriva nedreptății de a fi gonit din propria sa țară. Pentru acest lucru, se înrolează în armata americană. O lungă perioadă de timp simte că nu ajută cu nimic, fapt ce îl nemulțumește.

Oameni care cred în țelul lor

El devine parte din OSS, instituția ce a precedat CIA-ul actual. Astfel ia parte într-o misiune extrem de periculoasă în Austria, unde devine spion pentru americani. Riscurile sunt enorme, iar el este nevoit să se deghizeze chiar și în ofițer al naziștilor pentru a scăpa. Povestea lui e cu atât mai fantastică cu cât prin eforturile sale și ale celor doi camarazi ai săi – refugiatul olandez Hans Wynberg și dezertorul nazist Franz Weber, Innsbruck-ul a fost eliberat de sub ocupație nazistă și predat Aliaților.

Reîntoarcerea în Reich nu are nimic lacrimogen, nu este genul acela de roman din perioada războiului la care plângi și îți imaginezi ororile îndurate de evrei. Este vorba despre curaj și devotament. Este o poveste reală, bazată pe experiența unor oameni ce au dovedit măiestrie și poate puțină nebunie. Dar care au vrut eliberarea de sub Germania nazistă mai mult decât orice. Cartea este remarcabilă, pentru cine apreciază lecturile de acest gen sau romanele de spionaj, e mai mult decât binevenită!

2 Replies to “Recenzie – Reîntoarcerea în Reich