Când am început să citesc cărțile lui Fred Vargas, am rămas plăcut surprinsă de modul în care abordează temele. Deși nu mi-aș fi putut imagina că este o EA, pentru că numele mi-a sugerat mai degrabă un EL. Fapt care m-a bucurat și mai tare, pentru că este o autoare foarte inspirată, care scrie excelent. Prima carte scrisă de ea pe care am citit-o a fost Omul cu cercurile albastre și mi-a plăcut extrem de mult, deși în perioada aceea veneram autorii nordici și altcineva nici nu mai exista pentru mine. Acum sunt deja la ultima apariție, Vârcolacul, și îmi pare bine că am redescoperit cărțile ei la editura Crime Scene Press. Între timp, am învățat să apreciez toți autorii care scriu fain, indiferent de naționalitate, nu mai sunt părtinitoare.

Cartea este bazată pe lupii din Parcul Național Mercantour și pe crimele între mioare pe care aceștia le comit. Da, natura își cere dreptul, iar piramida supraviețuirii își spune cuvântul. E simplu, lupul mănâncă oaia. Până în momentul în care lupul nu mai mănâncă doar oaia, ci și oameni. Prima crimă este foarte suspectă, dar de la a doua, oamenii încep să pună întrebări și să își facă griji. Iar atunci când se află că urmele mușcăturilor sunt prea mari pentru a aparține unui lup, asta dă naștere unor speculații supranaturale. Să existe, oare, vârcolaci? Ce creatură e acea și cât de mare poate fi acel lup care atacă oamenii?

Comisarul Adamsberg, la datorie

Comisarul Adamsberg are o frică inexplicabilă de lupi, însă decide să se implice în acest mister și să treacă peste orice. Mai ales atunci când o găsește pe Camille, dragostea pierdută, pornită și ea pe urmele suspectului, împreună cu alți doi localnici. Această echipă neobișnuită trebuie să demonstreze că vârcolacul este de fapt un om în carne și oase, că nu există ființe supranaturale.

La Crime Scene Press au apărut trei cărți ale autoarei Fred Vargas. Vârcolacul este a treia apariție, însă sunt convinsă că nu e și cea din urmă. Sunt sigură că Adamsberg mai are mult de spus și de arătat, e unul din comisarii de seamă ai literaturii polițiste.

One Reply to “Recenzie – Vârcolacul (Fred Vargas)”