Atât de multe poze cu cărțile lui Matt Haig am văzut peste tot, mai ales în perioada Crăciunului, când apar cele din seria Un băiat numit Crăciun, încât mi-am dorit să le am și eu. Am început nu cu această serie, după cum v-ați putea gândi, ci cu Biblioteca de la miezul nopții. Am văzut filmul cu Un băiat numit Crăciun, însă am zis că poate cartea o voi citi după. Totuși, eram curioasă și de această carte, întrucât multe persoane au lăsat impresii bune despre ea. Și iată-mă ajunsă în posesia primei cărți a acestui autor. Dar nu ultima, fiindcă, după cum vă voi spune, cartea a schimbat ceva în mine. Și ar trebui să o facă în mai multă lume!

Nora este o persoană foarte deprimată, ce duce o viață plină de regrete. Pe lângă asta, consideră că are parte doar de lucruri rele, iar tot ce i se întâmplă rău, i se întâmplă din vina ei. Atunci când este concediată, iar pisica ei este găsită moartă, Nora nu mai vrea să mai trăiască. Însă în loc să moară, ajunge într-un loc magic. Este vorba despre o bibliotecă fermecată, unde fiecare carte reprezintă o viață. Astfel, Nora ajunge să își trăiască și celelalte vieți. Cum ar fi fost dacă ar fi continuat cu trupa din adolescență? Cum ar fi fost dacă ar fi continuat cariera sportivă? Cum ar fi fost dacă s-ar fi căsătorit cu fostul iubit? Cum ar fi fost dacă?

Lăsând toate regretele în urmă, începe să trăiască, să își asume riscuri. Însă nicio viață nu o mulțumește. Oare care e viața potrivită pentru Nora? Ce anume o va mulțumi și ce se va întâmpla atunci când va găsi viața perfectă, în care se va simți mulțumită de ea însăși?

Să învățăm să trăim o viață fără regrete!

Nu mai sta niciodată să te întrebi cum ar fi fost dacă ai fi făcut ceva sau altceva. Încearcă totul! Fii spontan. Biblioteca de la miezul nopții te învață să nu te mai întrebi cum ar fi fost dacă, ci să faci ceea ce ți-ai fi dorit să faci. Mi s-a părut o carte motivațională. O carte blândă, dar care totuși îți pune în vedere că nimic nu e perfect, indiferent ce alegi. Important e să te facă fericit. Nu ești responsabil pentru viața altora. Însă ești dator față de tine însuți să îți trăiești viața.

Cartea o găsiți pe Libris, alături de toate celelalte cărți ale lui Matt Haig. Încă stau și mă gândesc serios la seria de Crăciun, dar și la Cartea alinării. Mi se pare că acest autor știe să intre pe sub pielea cititorilor, chiar transmite emoții. Voi ați citit Biblioteca de la miezul nopții? Ce regrete aveți?