Cum te-ai simți dacă ai ști că propriul tău copil te urăște și vrea să te omoare? Cartea Dinți de lapte mi s-a părut o revelație, o dovadă că se poate și invers, nu doar ca părinții să nu își iubească copiii. Da, există și monștri de genul. Dar cum un copil de câțiva ani poate să își urască mama pe atât de mult pe cât își iubește tatăl? Oare psihopații dezvoltă astfel de probleme din copilărie? Oare ce stă la baza bolilor mintale? Cartea asta e cu adevărat de dezbătut!

Hanna este un copil de 7 ani, care pare un îngeraș în ochii celorlalți. Dar Hanna nu vorbește. Însă mama ei, Suzette, înțelege că în spatele acestei muțenii se dezvoltă ceva periculos. Prima dată poate i se pare. Însă pe măsură ce Hanna își îmbrobodește tatăl, care o iubește ca pe ochii din cap, pe măsură ce uneltește împotriva mamei sale. Parcă îți vine greu să crezi că un copil e în stare de asemenea planuri diabolice. Însă da, cred că bolile mintale sunt reale, periculoase, și se ascund sub cele mai inocente fețe.

Soțul lui Suzette refuză să vadă ce se întâmplă în jurul lui, iar relația celor doi e din ce în ce mai firavă. Poate cum se întâmplă în orice familie, când mama se ocupă de copil, iar tatăl e mereu la muncă. Poate cum se întâmplă în mai toate relațiile când supă ce apare un copil, când mama se concentrează asupra copilului, iar relația dintre cei doi se răcește. Însă aici este vorba și de o relație mamă-fiică ce se deteriorează pe zi ce trece. Hanna concurează cu mama ei pentru atenția tatălui, însă acest joc devine din ce în ce mai periculos.

Care e relația cu copilul tău și ce ai face în privința acestuia?

Când este prea mult și când ai fi în stare să iei decizii care să îți afecteze copilul? Până unde ai merge pentru a îți vindeca copilul? Până unde ai merge pentru a evita ca acesta să te omoare? Pare terifiant, dar sunt crâmpeie din viață. Niciodată nu poți știi ce afecțiuni dezvoltă cineva. Iar când se pricepe și să se ascundă, e foarte greu să vezi pericolul, decât atunci când e prea târziu.

Cartea Dinți de lapte o găsiți la Editura Corint și chiar v-o recomand, fie că sunteți părinți sau nu. Mi se pare o lecție dură, dar care te face să îți pui întrebări și care te pune în fața unei relații nesănătoase între mamă și fiică. O relație neobișnuită, destul de rară, dar care nu știi unde duce. Tu ai citit Dinți de lapte?

One Reply to “Recenzie – Dinți de lapte (Zoje Stage)”

1. Nu am citit cartea ,dar mi-aș dori enorm de mult să citesc această carte ,îmi place recenzia și este o carte foarte interesantă pe care aș citi-o pe nerăsuflate .