Dacă vă gândeați că povestea lui Dracula s-a terminat o dată cu romanul lui Bram Stoker, vă înșelați amarnic. Considerat unul din cele mai bune romane gotice, acesta are o continuare în Dracula. Lumina și umbra Ordinului Dragonului, scris de Brian Storker. Asemănările sunt uimitoare atât în ceea ce privește tema aleasă, cât și pseudonimul. Brian Storker este pseudonimul literar al scriitorului Pavel Bueek, născut la Praga în 1970. A fost preocupat de vampirologie și de figura lui Dracula încă din tinerețe, iar spre finalul vieții și-a dedicat o bună parte din studiu lui Vlad Țepeș. Astfel a apărut această continuare a legendei, care este considerat unul din cele mai bune romane gotice din perioada contemporană.

Cum a ajuns Vlad Țepeș să fie considerat vampir?

A auzit tot românul de Vlad Țepeș, Vlad III Drăculea, domnitor extrem de brutal al Țării Românești. Se știe că trăgea în țeapă pe oricine greșea, nearătând niciun fel de milă. Se spune chiar că în ziua de Paște a luat toți locuitorii din zona Arefu, Argeș, și i-a constrâns să înceapă construcția cetății Poenari, care va deveni reședința sa. Mulți oameni au pierit în această lucrare amplă, astfel că preotul din acea vreme l-a blestemat pe Vlad Țepeș să nu își găsească pacea nici după moarte și să devină practic un mort viu.

Legenda spune că după moartea sa, blestemul a funcționat, iar Vlad Țepeș a devenit vampir, hrănindu-se cu sângele oamenilor. Știm cu toții povestea clasică a lui Dracula, scrisă de Stoker, cu domnița Mina și cu Jonathan. Dar acum împingem povestea puțin mai departe și descoperim că Dracula nu a fost de fapt învins.

Povestea lui Dracula și a mânăstirii Snagov, unde se presupune că îi sunt rămășițele, merită dată generațiilor următoare. Părerea mea este că trebuie să ne păstrăm miturile și legendele. Iar dacă or avea și un sâmbure de adevăr… cine știe. Adevărul e că nu încurajez pe nimeni să creadă în basme, însă câteodată, un strop de magie și de fantastic fac bine oricui.

Cartea Dracula. Lumina și umbra Ordinului Dragonului este apărută la editura Meteor Press și o recomand tuturor pasionaților de istorie sau de genul gotic / horror. Cred că trebuie să ne cunoaștem strămoșii și să îi prețuim, fără a disprețui faptele de vitejie pe care le-au făcut.