Ziua bună, oameni dragi! Despre Nerve, filmul, scriam acum 3 ani și ceva, după ce l-am văzut, chinuit. Încă eram în faza de extremă oboseală și lipsă de chef de văzut filme (cam cum se întâmplă și acum), dar mă bucur că am reușit să îl văd. Nu de alta, dar mi-a plăcut maxim. Părerea mea despre el o găsești aici. Pentru că aveam deja o imagine a personajelor (btw, tipul e mega-simpatic!), atunci când am văzut cartea, am zis că e musai să o citesc. Nerve. Adevăr sau provocare e o carte pentru adolescenți, ușor diferită față de film, e adevărat. De data asta, însă, parcă filmul mi-a transmis ceva mai mult decât paginile tipărite.

Autoarea Jeanne Ryan are în palmares doar acest titlu, așa că nu aș putea să fac o comparație cu alte cărți ale sale. Păcat, pentru că ideea a fost bună și cred că ar fi prins și mai bine la public dacă continua. Nerve este de fapt o analiză a sistemului tehnologic care ne-a acaparat, un semnal de alarmă asupra ceea ce se poate întâmpla dacă abuzăm de social media și această invazie de informații. De fapt, cineva este mereu cu ochii pe noi, iar dacă nu știm să gestionăm mediul online, s-ar putea să ne trezim implicați în probleme grave.

Provocare sau… provocare?

Vee este o tânără destul de timidă, care intră în jocul numit Nerve. Acesta presupune parcurgerea unor provocări și înregistrarea lor pe platformă. Cu cât mai periculoase, cu atât premiile sunt mai atractive. Bineînțeles, începutul e promițător, iar premiile se câștigă ușor, dar pe parcurge devine din ce în ce mai complicat. Vee îl întâlnește pe Ian, între ei există o atracție, iar provocările lor sunt comune. Dar care va fi pasul final și ce vor fi nevoiți să facă pentru a câștiga?

Această carte face parte din Literatura universală, categoria Young Adult. Cred că adolescenții ar avea câteva concluzii de tras, dat fiind faptul că lumea s-a mai lovit de alte provocări majore din online, gen Balena albastră sau alte minuni. Telefonul e un obiect înșelător. Cine nu știe să folosească internetul în favoarea sa, probabil că va ajunge sclavul lui.

Nerve este o carte destul de actuală, are un strop de aventură, un strop de iubire, un strop de răzvrătire… ce sa mai, câte puțin din toate! Mie mi-a plăcut mai mult filmul, zic eu că a reușit să transmită mai bine mesajul. Deși cele două sunt diferite în ceea ce privește finalul. Nu rămâne decât să citiți cartea și să vizionați filmul pentru a vedea ce diferă!

3 Replies to “Recenzie – Nerve. Adevăr sau provocare (Jeanne Ryan)

1. sa stii ca eu nu am vazut filmul, dar m-a atras coperta cartii. N-am reusit sa o citesc pana acum, dar cred ca recenzia tocmai m-a convins sa grabesc achizitionarea ei. Subiectul e mai mult decat interesant.