Am început seria Copii în derivă cu al doilea volum, Pe tărâmul de rădăcini și oase. Și mi-a plăcut atât de mult, încât mi-am dorit să revin la primul volum, să văd de unde pleacă totul. Așa că atunci când am văzut cartea Orice inimă e o poartă, nu am ezitat să o iau! Am asemănat această serie cu un basm, deși multă lume a zis că nu pare. Mie așa mi s-a părut, un basm modern. Și cam același lucru îl am de zis și despre primul volum. Seanan McGuire a făcut o treabă foarte bună și mi-aș dori ca această serie să continue. Am mai văzut vreo două volume pe pagina oficială a autoarei, însă nu știu dacă sunt traduse la noi sau dacă se vor traduce cândva.

Deși Orice inimă e o poartă este primul volum al seriei, mie mi s-a părut a fi practic o continuare a celui de-al doilea. Adică nu m-a deranjat deloc faptul că le-am citit invers, ba cred că le-am înțeles mai bine așa. În această carte există deja Jack și Jill, cele două surori care au fost captive într-o lume paralelă. Doar că eu le știam deja povestea.

Nancy este un alt copil care a experimentat o lume paralelă, însă ea îi simte lipsa. Ei îi plăcea acea lume întunecată și își adora stăpânul. Dar cum să facă să deschidă iarăși o poartă pentru a ajunge acolo? Atunci când în internatul de copii speciali încep să aibă loc crime, fiecare din ei devine suspect. Dar nu se știe cine are interes ca aceștia să moară.

Primul volum al acestei serii mi s-a părut mai puțin interesant decât primul. Povestea lui Jack și Jill mi s-a părut mai captivantă și mai ușor de înțeles decât cea a lui Nancy… Dar fiecare volum are farmecul său. Chiar dacă unul e mai ușor de înțeles decât altul.

Cartea o găsiți pe Libris la preț special și vine alături de alte titluri extrem de interesante. Găsiți multe promoții și cărți cadou, așa că merită să profitați. Vouă vă plac basmele moderne? Ați citit seria Copii în derivă?