Ziua bună tuturor! Mi-am dorit foarte mult să citesc ultima cartea a cunoscutei autoare Agnes Martin-Lugand, așa că am pus-o în coș la ultima comandă de la Libris. Le-am citit pe toate până acum, este foarte prolifică și publică frecvent. Pentru cine nu a citit-o, scrie mai ales despre dragoste, suferință și speranță. Și scrie bine, dar destul de clișeistic. Dar rămân la ideea că sunt cărți drăguțe, mai ales în perioada asta de toamnă-iarnă, care te mai scot din depresie. Mie, cel puțin, îmi plac. În seara asta n-avem voie să plângem e a noua carte, cred, dar din punctul meu de vedere e cea mai puțin reușită de până acum. Să vă spun și de ce.

Cartea merge în aceeași direcție deprimantă ca toate celelalte ale ei și mi-a luat ceva timp să înțeleg ce se întâmplă. Începutul e de-a dreptul ciudat – doi oameni care suferă în părți diferite ale lumii, alinate de copiii lor. De altfel, Madeleine este pe moarte, așa că și oamenii din jurul ei sunt triști. Nathan este un tip cu gânduri suicidale, dar mi-a fost greu să pricep ce a pățit.

Cartea nu este foarte amplă, așa că din fericire, nu mi-a luat mult să înțeleg ce și cum. Cei doi au trăit o poveste de dragoste cu foarte mulți ani în urmă, iar perspectiva revederii nu e chiar cea mai normală. Se caută, dar în același timp fug unul de celălalt. Povestea nu e rea, însă poate e mult prea deprimantă, chiar și pentru această scriitoare. În seara asta nu avem voie să plângem este, din punctul meu de vedere, clișeul suprem. O moarte care nu prea dovedește nimic, vorba lui Holban. Da, povestea e drăguță, lacrimogenă, dar cam atât. Nici măcar nu am simțit zvâcul din celelalte cărți.

Nu știu dacă voi obișinuiți să citiți astfel de cărți, dar vă spun că este disponibilă pe Libris, alături de toate celelalte titluri ale ei. Plus altele, din alte domenii și genuri. Iar în perioada asta sunt destul de multe promoții, așa că vă puteți pregăti din timp și pentru sărbători. Eu, cel puțin, apreciez o carte cadou mai mult decât orice altceva!