Mă chinui să termin cartea asta de ceva timp… cred că am mai mult de o săptămână. Și asta nu pentru că n-ar fi fost ok, ci pentru că povestirile de genul, proza scurtă, mă cam adoarme. Și oricum am fost și destul de obosită. Dar Străzi întunecate merită toată atenția voastră! Aici v-am povestit despre prima parte a acestei antologii, acum a venit rândul părții a doua, pe care am primit-o tot de la Nemira.

strazi-intunecateE o carte ok, deși am sesizat de la o vreme că nu prea mai agreez proza scurtă așa cum o făceam odată. Prefer cărțile mari, groase, romanele consistente, în care să mă pierd. Oricum, în această antologie regăsim autori cunoscuți, care au cărți celebre și interesante, deci pot spune că e o culegere destul de faină. Avem 6 povestiri, mărișoare ca dimensiuni, care mai de care mai misterioase.

Diferența dintre o enigmă și-un mister este una din preferatele mele. Flora este o copilă orfană ce a fost luată în grijă de un personaj misterios. Atunci când se logodește cu un bancher, acesta este găsit mort în mod misterios. Când se logodește a doua oară, logodnicul în cauză apelează la serviciile unui detectiv, întrucât fata este speriată că va păți același lucru. Ea crede că ea e cauza acestor nenorociri. Este oare îndreptățită să-și facă astfel de idei?

Lordul John și atacul zombilor mi s-a părut un pic trasă de păr, cam ciudățică, dar povestirea care nu mi-a plăcut deloc a fost cu siguranță ultima, Vulturul adakian. Cam întortocheată, cam greoaie. Toate au un soi de lălăială în ele, de fapt. Păzește-te de șarpe mi s-a părut destul de ok, acțiunea se petrece undeva în timpul zeilor romani și implică venerarea și sacrificiul.

Dacă vă place genul fantasy-horror și dacă agreați povestirile, această culegere e pentru voi. Mie mi-a plăcut, deși dacă era un roman, aveam o curiozitate mai mare. Așa, acțiunea e de scurtă durată și se încheie uneori prea brusc.

Voi ce părere aveți despre Străzi întunecate? Ați citit măcar primul volum? Vă place acest gen de literatură?

2 Replies to “Recenzie – Străzi întunecate 2