Am tot văzut stânga și dreapta, atâtea păreri despre serialul Tu de pe Netflix, încât la un moment dat m-am apucat și eu de el. Mnah, la fel ca la toate serialele, mă prind câteva episoade (noroc cu izolarea și cu șomajul tehnic), apoi le părăsesc. Nu că nu ar fi ok. Dar mi-e așa lene să mă uit… simt că timpul acela l-aș putea ocupa cu altceva. Cu o carte, cu gătitul, cu plimbările pe afară… Așa că serialele pică, în mare parte. Dar la editura Herg Benet a fost o promoție tare faină, 30% reducere suplimentară la orice titlu, plus o carte cadou, așa că am profitat de ocazie. Am primit 7 cărți și am plătit cam 140 lei. 20 lei pe titlu mi se pare mai mult decât ok! Astfel am reușit să citesc multe din aparițiile pe care mi le doream.

You – just for me

Tu este povestea lui Joe Goldberg, un tip ciudățel, cu o copilărie și mai ciudată. Tocmai de aici mania de control. Se îndrăgostește de Guineviere, sau Beck, dar dragostea asta e tare atipică. Ajunge să o urmărească, să fie umbra ei, și să elimine tot ce îi stă în cale. A se nota, am văzut întâi primele 6-7 episoade, apoi am citit cartea. Deci până la un punct îmi era familiară acțiunea. Am recunoscut personajele, firul diferă un pic, sunt unele chestii schimbate, dar foarte puțin.

O întâlnim pe Peach, the worst bitch ever, o tipă bogată și extrem de posesivă, care o vrea pe Beck doar pentru ea. Apare și Benji, pseudo-iubitul lui Beck, pe care Joe îl ține captiv în pivnița cu cărți rare. Ah, da, am uitat să vă zic că Joe lucrează la o librărie. Inițial credeam că e totul despre Beck. Apoi, ajungând la al doilea volum, Corpuri ascunse (da, pare că e o serie), mi-am dat seama că e totul despre Joe.

Tipul e ciudat. Are sigur ceva la cap. Ucide fără să stea pe gânduri, dar plănuiește lucrurile cu atâta îndemânare încât parcă îți e ciudă. Totuși, relația asta toxică pare să meargă. Până într-un punct. Sper să am răbdare să mă uit și la restul sezonului. Și dacă s-ar putea să ajung și la al doilea… ar fi super!

Tu este un roman chiar interesant. Acțiune e din plin, iar evoluția lui Joe e surprinzătoare. Da, pot spune că e o carte reușită. Nu capodoperă, dar te ține lipit câteva ceasuri. Și serialul e făcut mișto, merită! Pentru cine are răbdare. Avem fani printre noi ai cărții sau ai serialului?

5 Replies to “Recenzie – Tu (+serial Netflix)

1. Am apucat să văd serialul, primul sezon m-a prins tocmai pentru că nu părea să promită prea mult la primul episod, dar a devenit tot mai interesant. Al doilea a luat o întorsătură neașteptată abia în ultimele două episoade, dar în rest m-a plictisit pe alocuri.
    Încă nu știu dacă are rost să iau și cărțile sau nu… știind deja povestea din serial. Poate după ce mai trece un timp mai lung, deocamdată am multe alte cărți care așteaptă la rând.