E prima carte a Sidoniei Drăgușanu cu care fac cunoștință, însă mi-aș dori să nu fie ultima. Sincer vorbind, nici nu știam la ce să mă aștept. Am mai citit recenzii ale cărților sale, dar nu am avut ocazia să iau niciun titlu. De data asta, însă, am ales Una din noi e de prisos. Și am făcut o alegere minunată, nu știam cât de caldă și de reală poate fi o carte. Aceasta este scrisă în stil epistolar, adică o înșiruire de scrisori din partea Aurorei către prietena sa de la liceu, Catrinel. Cele două, rivale declarate, ajung într-o zi în cabinetul medical, iar de atunci le leagă o prietenie uimitoare.Doar că Aurora decide că îl iubește pe medicul școlii. Iar când iubirea îi e împărtășită, știe că vrea să se mărite și abandonează școala.

Scrisorile se întind pe parcursul a 12 ani din viața Aurorei. Ea îi scrie constant lui Catrinel, însă mi-ar fi plăcut să aflu și răspunsurile ei. Da, cartea ar fi fost de 2 ori mai groasă, dar dura mai mult. Aurora se destăinuie cum nu o face față de nimeni. De la fata de pension, hotărâtă să se mărite cu doctorul instituției, la femeia care se căsătorește pur și simplu, fără să iubească, care trece printr-un cutremur și printr-un război, scrisorile ei pun inima pe hârtie.

Sidonia Drăgușanu este o figură extrem de importantă a vieții literare românești. A scris numeroase romane, piese de teatru care s-au jucat pe scenele țării pana în anii ’80 și cărți pentru copii. A avut emisiuni la radio și TV. De asemenea, a scris pentru revistele Femeia și Căminul. A fost o figură extrem de îndrăgită, iar romanele ei abordează, de cele mai multe ori, tema prieteniei.

Una din noi e de prisos – cronica unei femei din timpul războiului

Este o carte minunată, o carte ce se citește pe nerăsuflate. Tocmai de aceea, în 2019 a apărut a 3a ediție, prin eforturile familiei. Personal, îmi doresc să citesc și alte romane ale autoarei. În mod cert, sunt o parte importantă a literaturii române din toate timpurile.

Una din noi e de prisos e o carte oarecum tristă. Pentru că viața Aurorei nu e chiar ce spera ea. Nu e ce trebuia să fie, cu un parcurs lin și fericit. Ba din contră, se lovește de tot felul de probleme, trebuie să se descurce singură, să crească un copil și să își trăiască și viața. Corespondența sa cu Catrinel ne lasă să tragem cu ochiul și să îi fim oarecum alături. Voi ați citit vreo carte a acestei mari doamne a literaturii noastre?