Ziua bună tuturor! Revin la voi cu încă un titlu de la Crime Scene Press, și anume Casa cu fluturi. Este al doilea volum din seria Kørner și Werner, după Păzitoarea crocodilului, a cărui recenzie o găsiți aici. Încă o carte interesantă, deși un pic ambiguă. La un moment dat nu am prea înțeles cum stă treaba, însă m-am dezmeticit pe parcurs. Mai este un volum în această serie, sper să îl avem și pe acela tradus în română în curând. E greu când aștepți, mai ales că vorbim despre o scriitoare daneză, deci a citit în limba originală e exclus complet.

Totul începe atunci când o femeie este găsită într-o fântână cu incizii pe brațe, iar cauza morții este pierderea de sânge. O moarte lentă și dureroasă. Urmează alte cadavre cu același mod de operare și lăsate în locuri similare. Ba chiar unul din ele este descoperit într-o fântână dintr-o zonă foarte aglomerată a orașului. Werner este în concediu de maternitate, așa că Kørner  este desemnat conducător al cazului. Însă ancheta este greoaie, probele sunt puține, iar legătura între victime este doar fostul loc de muncă – Casa cu fluturi, un loc pentru tineri cu probleme.

Totuși, Werner nu are stare acasă și se simte vinovată că nu are simțul matern prea dezvoltat. Îi lipsește munca, îi lipsește adrenalina. Astfel că alege să ”ajute” și ea ancheta pe cont propriu. Intră în buclucuri foarte mari, iar viața îi e pusă în pericol. Însă eforturile dau roade, iar ițele poveștii se desfac. Cartea Casa cu fluturi nu este grea, se citește ușor, dar are mai multe planuri narative, unele fără relevanță. Însă e plăcut să știi ce mai fac și personajele din prima carte, deci presupun că este ok.

Cartea nu este foarte groasă, are undeva la puțin peste 300 de pagini și cred că e o variantă bună pentru cartea ce va merge cu tine în vacanță. Pentru iubitorii de răsturnări de situații și anchete ambigue, e o recomandare excelentă. Nu doar fanii romanelor polițiste o vor aprecia și puteți să o citiți și fără primul volum, întrucât nu au o legătură foarte mare între ele.