Când am văzut această carte, am știut că trebuie să o citesc. După nume, după copertă, și după faptul că am mai citit pe final de 2021 ceva de la Louise Penny și mi-a plăcut enorm (vezi recenzia aici)! Nu știu de ce aveam impresia că este americancă, însă este de fapt o autoare canadiancă, iar seria inspectorului Gamacheeste longevivă, numărând nu mai puțin de 18 volume. Toți diavolii sunt aici este de fapt al 16lea volum, apărut în 2020. Acțiunea este plasată în Orașul Luminilor, Paris, dar se dovedește că atunci când vrei să desconspiri răul, nicăieri nu ești în siguranță.

Deși inspectorul Armand Gamache locuiește în Canada, ajunge la Paris pentru a-și vedea copiii și nepoții. Aici locuiește și nașul său, miliardarul Stephen Horowitz, membru al Rezistenței Franceze din Al Doilea Război Mondial. Cartea acoperă atât de multe subiecte, încât uneori e greu să le ții pasul, însă te simți ca într-un carusel de emoții. Mai presus de o carte polițistă, este și o carte de familie, ce implică toți membrii și ne face să suspinăm după relațiile dintre membrii ei. Este o carte despre respect, bariere emoționale, iubire necondiționată și loialitate.

Intriga apare în momentul în care, într-o seară, Stephen este lovit de o mașină, iar Armand e sigur că acest lucru s-a întâmplat intenționat. Intră în achenta celor de la Paris, deși este tratat ca un outsider, fiind canadian, nu francez. Însă inspectorul Gamache, cu flerul său, ”miroase” lucruri nu tocmai curate, ce vin chiar din instituțiile statului. Corupție, mită, accidente suspecte și morți inexplicabile, toate se adună în această carte. Am stat cu sufletul la gură și nu am putut intui nici ce-mi va aduce următoarea pagină, d-apoi finalul… Toți diavolii sunt aici a urcat rapid în topul preferințelor mele. Să vedem cum fac rost de cât mai multe din volumele seriei…

Cartea o găsiți pe Libris, alături de alte două titluri ale seriei. În mod cert le veți vedea și pe acelea la mine în viitor. Toți diavolii sunt aici e o carte destul de mare, un pic greoaie și încurcată. Însă cititul ei face toți banii și merită toate orele!