Blake Crouch m-a fascinat încă de la primele pagini, iar planul meu era să iau toată seria Wayard Pines. Din păcate, am rămas fără al doilea volum, dar l-am luat pe al treilea, Ultimul oraș, în speranța că la un moment dat îl voi găsi și pe cel restant. Deși nu sunt neapărat o fană a genului SF, de data asta am rămas impresionată. Și asta pentru că seria Wayard Pines este total diferită. După cum am aflat în Orașul din munți, Ethan Burke este un agent ce sosește aici pentru a investiga moartea a doi colegi. Doar că socotelile lui nu se prea potrivesc, iar el se găsește prins într-un oraș foarte ciudat.

Ultimul oraș continuă povestea lui Ethan și, după cum îmi dau seama, volumul doi a dezvăluit ceva neașteptat – orașul este controlat de David Pilcher. Pe lângă faptul că toți sunt învățați că el este Dumnezeu și nu trebuie să iasă din cuvântul lui, avem de-a face cu crime și torturi abominabile. Totodată, vorbim despre călătoria în timp și creaturi anormale, ucigașe – aberații.

În volumul trei, Ethan este șeriful din Wayard Pines și trebuie să protejeze oamenii, dar mai ales familia sa, de aberații, care au intrat în oraș și ucid tot ce prind. Este un loc extrem de periculos, oamenii sunt vânați, Ethan este vânat, iar toți trebuie să aibă grijă de viața lor. Wayard Pines rămâne singurul oraș de pe Pământ.

Un SF cu tente de horror

Ultimul oraș mi s-a părut un SF foarte bun, însă aberațiile te cam sperie. Tocmai de aici și tentele de horror, pe care le-am regăsit și în primul volum. Chiar sper să găsesc și al doilea volum, Șeriful, deși știu deja ce s-a întâmplat în această serie. Merită, pentru modul în care Crouch scrie. Cartea o găsiți pe Libris, unde au mai apărut și alte cărți ale acestui autor. După cum m-am înțeles cu această serie, cred că o să mai încerc și alte cărți de-ale lui.

Seria Wayard Pines am descoperit-o din întâmplare, nefiind fană a genului, după cum v-am spus. Dar după cum am repetat, niciodată nu e prea târziu să încerci și alt gen față de cel cu care ești obișnuit. Merită, nu se știe niciodată ce poți descoperi!

One Reply to “Recenzie – Ultimul oraș”